Autyzm znany czy nieznany. Od teorii do praktyki

/Autyzm znany czy nieznany. Od teorii do praktyki

Autyzm znany czy nieznany. Od teorii do praktyki

“Pamiętajmy, że osoby z autyzmem mają różne talenty i umiejętności, których szukanie i rozwijanie może sprawić, że z czasem ich autyzm już nie będzie taki ważny” – mówiła Anna Pieczarka z zarządu województwa otwierając konferencję „Autyzm znany czy nieznany. Od teorii do praktyki”. Zorganizowało ją Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Tarnowie wraz ze Staropolską Szkołą Wyższą w Kielcach.

W konferencji naukowo-szkoleniowej uczestniczyli zainteresowani dyrektorzy szkół, nauczyciele, psycholodzy, pedagodzy i logopedzi. Oprócz interesujących wykładów, poruszających różne aspekty związane z funkcjonowaniem i postępowaniem z dziećmi z ASD, zaprezentowano także specjalistyczne pomoce dydaktyczne i podręczniki.

Spotykamy się w szczytnym celu. Chcemy bowiem zrozumieć i nauczyć się jak autystyczne dziecko postrzega rzeczywistość. Jak możemy wspomóc rozwój tych dzieci i jak przygotować rodziców oraz nauczycieli na wiele codziennych trudności, które zapewne przerodzą się w sukcesy tych uczniów. Sukcesów tych będzie wiele jeśli zapewnimy tym dzieciom poczucie akceptacji i bezpieczeństwa –powiedziała Ewa Sojat, wicedyrektor MCDS ds. Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Tarnowie.

Anna Pieczarka z zarządu województwa stwierdziła, że tematyka dotycząca autyzmu, zaburzeń w rozwoju człowieka jest problemem złożonym i dobrze, że jest podejmowana. Za ważne uznała to, że przedstawiana będzie nie tylko teoria, ale także podawane będą praktyczne sposoby postępowania z dziećmi, które zachowują się inaczej niż ich rówieśnicy.

“Osoby z autyzmem mają problemy w rozumieniu świata. Inaczej odbierają obrazy, dźwięki, inaczej odczuwają, często nie rozumieją w pełni naszego języka. Nie potrafią też mówić o tym, co chcą i jak się czują, nie potrafią nawiązywać kontaktów z innymi osobami. Często czują się samotne. Dlatego w sposób szczególny potrzebują naszego zainteresowania, akceptacji, naszej cierpliwości. Potrzebują wsparcia w edukacji i terapii, ale także w nauce nowych umiejętności, które pomagać będą w codziennym funkcjonowaniu. Pamiętajmy też, że osoby z autyzmem mają różne talenty i umiejętności, których szukanie i rozwijanie może sprawić, że z czasem ich autyzm już nie będzie taki ważny” – mówiła Anna Pieczarka.

Źródło: malopolska.pl
By | 2019-06-15T10:05:02+02:00 sobota, 15 czerwca 2019|Pro-Life, Wszystkie|

About the Author:

Facebook
Dołącz do nas  - będziesz otrzymywał aktualne informacje dotyczące akcji.

email marketing powered by FreshMail
 
Zapraszamy również do subskrybowania naszego Newslettera Bioetycznego!

email marketing powered by FreshMail