„Ecce Homo. Oto człowiek. Każdy”. Nowa kampania społeczna Citizen Go

by FUNDACJA JZN

CitizenGo Polska rusza z nową kampanią społeczną „Ecce Homo. Oto człowiek. Każdy”. Przedsięwzięcie ma podkreślić wartość ludzkiego życia.

 

Z badań przeprowadzonych na zlecenie organizacji wynika, że wielu z nas wciąż nie ma świadomości, jak wielką wartością jest życie. Ponad 45. proc. Polaków dopuszcza tzw. aborcję w przypadku, gdy nienarodzone dziecko ma wady genetyczne. Z kolei 38 proc. badanych wyraża opinię, że zabicie dziecka nienarodzonego z wadami genetycznymi powinno być obowiązkowe.

 

Chcemy pokazywać, że nie ma nic ważniejszego niż życie – tłumaczy Paweł Woliński, dyrektor CitizenGo Polska.

 

– Nowa kampania CitizenGo, zresztą pierwsza kampania społeczna CitizenGo Polska, polega na jednym prostym komunikacie: „Oto człowiek. Każdy”. Chcemy w niej powiedzieć, że bez względu na to, czy ktoś jest chory czy zdrowy, czy jest obciążony wadami genetycznymi czy nie, i na którym etapie rozwoju się znajduje – czy się już urodził czy ma się urodzić – jest tak samo człowiekiem i ma takie samo prawo do życia. Będą to spoty telewizyjne, radiowe, przed seansami w kinach oraz kampania bilboardowa i media społecznościowe – tłumaczy Paweł Woliński.

 

Elementy kampanii będzie można oglądać do końca czerwca.

 


 

W mailingu rozesłanym do darczyńców organizacji czytamy:

 

Czy wiedzą Państwo, w którym kraju:

 

  • 45% mieszkańców jest zdania, że: „Jeśli wiadomo, że dziecko urodzi się niepełnosprawne, to lepiej zdecydować się na aborcję”,
  • 41% twierdzi, że: „Rodzenie dzieci ze zdiagnozowanymi wadami genetycznymi to głupota.”,
  • 38% wyraża opinię, że: „Aborcja płodów z wadami genetycznymi powinna być obowiązkowa.”,
  • 30% zgadza się, że: „Ludzie chorzy na choroby uwarunkowane genetycznie powinni być poddawani obowiązkowej sterylizacji (ubezpłodnieniu).”,
  • 26% sądzi, że: „Rodziny, które podjęły decyzję o urodzeniu dziecka ze zdiagnozowanymi wadami genetycznymi, mimo że mogły skorzystać z aborcji, nie powinny otrzymywać pomocy od państwa.”,
  • 26% uważa, że: „Państwo powinno bardziej dbać o ludzi zdrowych niż niepełnosprawnych”.

 

Czy uwierzą Państwo, jeśli powiem, że tym krajem jest Polska? Tak, mnie również było trudno, ale niestety nie jest to pomyłka.

 

 

To wyniki badań, które wykonaliśmy ostatnio za pomocą ogólnopolskiego panelu badawczego na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków. Prawda, o nas samych jest czasami bardzo gorzka, ale niewybaczalnym błędem byłoby zamykanie na nią oczu i bezczynność.

 

Ale są też dobre informacje:

  • 87% dorosłych Polaków uważa, że: „Osoby niepełnosprawne są tak samo wartościowe jak inni.”,
  • 84% twierdzi, że: „Podziwia rodziców i opiekunów osób niepełnosprawnych.”.

 

Takie wyniki pokazują, że, dla większości z nas, człowiek, nawet niepełnosprawny, jest godny szacunku, o ile się już urodził. Dziecko chore, ale jeszcze nienarodzone dla wielu Polaków nie jest człowiekiem, więc tak łatwo odmówić mu podstawowego prawa, czyli prawa do życia.

 

 

Zmiana takiej postawy jest ogromnym wyzwaniem i jesteśmy głęboko przekonani, że jeśli chcemy szacunku dla życia, każdego życia, musimy stale i głośno mówić o tym kim jest człowiek.

 

Z tego przekonania powstała i ruszyła 18 czerwca nasza pierwsza kampania społeczna:

 

Przygotowaliśmy:

  • 30 sekundowy spot telewizyjny, który będzie miał ponad sto emisji w TVP,
  • spot kinowy wyświetlany przez dwa tygodnie w kilkuset kinach w całym kraju oraz na blisko 200 ekranach w sieci ponad 60 przychodni medycznych w największych polskich miastach,
  • spot radiowy gotowy do emisji na na antenach wielu rozgłośni radiowych,
  • ponad 200 podświetlanych plakatów i billboardów na ulicach polskich miast,
  • serię reportaży filmowych z rodzinami wychowującymi dzieci niepełnosprawne, dzieci z wadami genetycznymi do publikacji w mediach społecznościowych,

 

Mówimy w niej, że prawo do życia przynależy każdemu, bez względu na stan zdrowia, stopień niepełnosprawności, czy fazę rozwoju prenatalnego. Chcemy wywołać tym samym w Polsce debatę społeczną, że nie jest możliwe zbudowanie społeczeństwa solidarnego ze słabszymi, chorymi, gorzej sobie radzącymi bez powszechnego, ugruntowanego przekonania, że człowiekiem jest każdy, na każdym etapie życia, dotknięty każdym rodzajem choroby lub niepełnosprawności.

 

 

Wiemy, że kampanie społeczne nie dają natychmiastowych rezultatów, a zmiana postaw Polaków, to prawdopodobnie cel na pokolenia. Wyniki naszych badań nie pozostawiają tu wątpliwości, że pracy jest znacznie więcej niż można było przypuszczać.

 

Strona kampanii: www.otoczlowiek.org

 

Kampanię można wesprzeć: TUTAJ

 

Za: Radio Maryja / Ciztizen Go

You may also like

Facebook