22 września we Włoszech obchodzono po raz pierwszy Dzień Płodności. Celem tego dnia jest „promowanie zdrowego trybu życia i zachęcanie do tego, by nie zwlekać z decyzją o posiadaniu dzieci” – informuje Medycyna Praktyczna. Jednym z haseł kampanii na ten dzień były słowa: „Piękno nie ma wieku, płodność – tak!”.
Włochy są obecnie krajem, w którym wskaźnik dzietności wynosi 1,37, i zajmują one pod tym względem 208. miejsce w rankingu wszystkich 224 państw. Wskaźnik dzietności Włochów jest jednym z najniższych na całym świecie. Kampania i Dzień Płodności powstał w odpowiedzi na ten problem, jak również na co raz większe kłopoty z płodnością.
Szefowa resortu zdrowia biorąc pod uwagę, że obecnie we Włoszech 700 tys. par bezskutecznie stara się o potomstwo, powiedziała, że zadaniem państwa jest „zapewnić młodzieży doskonały stan zdrowia i wiedzę”. Wskazała również na znaczenie prewencji w tym względzie, „by nie dopuścić do kryzysu rozrodczości w przyszłości”.
Kampania znalazła swoich przeciwników, wśród których byli tacy, którzy sprzeciwiali się hasłu akcji („Piękno nie ma wieku, płodność – tak!”) oraz jej wizerunkowi, który przedstawia kobietę trzymającą w dłoni klepsydrę z przesypującym się piaskiem. Ich zdaniem kampania wydała się być „zbyt natarczywa”.
Źródło: www.mp.pl oraz www.genethique.org