Jeżeli jeden obraz może być warty tysiąc słów, to jaką wartość ma 63 fotografii? Trzeci rok z rzędu 21 dzieci z zespołem Downa miało za zadanie pokazać swoją wyjątkowość, kwestionując jednocześnie niektóre krążące w społeczeństwie stereotypy na ich temat.
„21 Faces” (21 Twarzy) to tegoroczna kampania grupy Down Syndrome Centres, założonej w 2014 roku w Dublinie, której celem jest wsparcie osób z zespołem Downa, w tym m.in. dążenie do rozwoju ich pełnego potencjału. Kampania zachęca do tego, aby na każdą osobę z dodatkowym chromosomem spojrzeć jako na kogoś wyjątkowego i z niepowtarzalną osobowością.
5-letni Elliot uwielbia swojego psa i skoki na trampolinie, a 7-letnia April kocha szkołę, weekendy i wakacje. Pasją 7-letniego Alana jest pływanie i soccer, z kolei 4-letniego Noach – taniec i football. Liam, który ma 5 lat nie znosi porannego ubierania się a 3-letnia Liam nie przełknie awokado pod żadną postacią!
Kampania ma również pokazać rozwój dzieci na przestrzeni 3 lat. Biorące udział w akcji dzieci były fotografowane 3 razy w rocznych odstępach czasowych.
Autorom kampanii przyświecał też inny cel. Chcą oni spersonalizować dyskusję na temat zespołu Downa. „Wierzymy, że te zdjęcia mają moc rzucić wyzwanie niektórym błędnym wyobrażeniom na temat zespołu Downa” – tłumaczą.
Galeria kampanii jest dostępna: www.downsyndromecentre.ie oraz www.irishtimes.com