Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło I etap kampanii informacyjno-edukacyjnej na temat korzyści związanych z e-receptą i zalet Internetowego Konta Pacjenta.
Akcja realizowana pod hasłem Co ma wspólnego Pieseł z e-receptą? prowadzona jest w pociągach PKP Intercity oraz internecie. Bohaterem spotu/filmu animowanego jest sympatyczny piesek, który wspólnie „ze swoimi ludźmi” korzysta z e-recepty i licznych udogodnień, jakie daje Internetowe Konto Pacjenta. Celem animacji jest pokazanie, co zyskuje pacjent i jego najbliżsi, kiedy korzystają ze wszystkich dostępnych e-usług w ochronie zdrowia. Eksponowane jest poczucie swobody jakie daje nam uwolnienie się od niepotrzebnych informacji i równocześnie gwarancja szybkiego dostępu do informacji o zdrowiu swoim i swoich bliskich w każdej chwili i w dowolnym miejscu, kiedy tylko okaże się to konieczne.
Dotychczasowe działania komunikacyjne i edukacyjne dot. projektu e-zdrowie ogniskowały się na dotarciu do środowiska medycznego – lekarzy, pielęgniarek oraz farmaceutów. Te grupy znają już e-receptę i Internetowe Konto Pacjenta, część bierze udział w pilotażu e-skierowania. Teraz skupiamy się na pacjentach i ich rodzinach. Animacja, którą w sierpniu mogą zobaczyć pasażerowie pociągów PKP Intercity, to zapowiedź dużej kampanii informacyjno – edukacyjnej, która ruszy już we wrześniu – powiedział Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia odpowiedzialny za cyfryzację.
Animacja jest wyświetlana na ekranach LCD w pociągach Pendolino i Flirt PKP Intercity w całej Polsce. Emisja rozpoczęła się 14 sierpnia i potrwa do 28 sierpnia br. Pasażerowie mają okazję zobaczyć film cztery razy w ciągu godzinnej podróży. Ponadto, od 20 sierpnia br. kampania została wzmocniona działaniami w internecie. Są one prowadzone w serwisach ogólnopolskich o charakterze informacyjno-edukacyjnym i mediach społecznościowych (YouTube, Facebook).
„Dokładamy starań, aby nasze działania uwzględniały perspektywę pacjentów. Zdecydowaliśmy o wyborze ekranów LCD w pociągach kursujących na najbardziej atrakcyjnych turystycznie trasach (Gdańsk, Zakopane, Wrocław). Średnia długość podróży wynosi 4 godziny. To zapewnia dotarcie z przekazem do dużego i precyzyjnie zdefiniowanego audytorium w grupie osób mobilnych. Zdecydowaliśmy się na ostatnie tygodnie wakacji, aby przekaz trafił do zwiększonej grupy podróżnych, którzy wracają z dłuższych urlopów albo korzystają z weekendów sierpniowych. Zabawny scenariusz i sympatyczny bohater animacji z pewnością przyciągnie uwagę pasażerów, a treści – pomimo, że instruktażowe – będą łatwo i chętnie zapamiętane. To dotarcie zarówno efektywne, jak i efektowne” – uważa Agata Kurek-Stec, Kierownik zespołu komunikacji projekt e-zdrowie (P1).
Po zakończeniu kampanii w pociągach PKP Intercity animacja będzie wyświetlana w salach obsługi klientów w Wojewódzkich Oddziałach NFZ, które dysponują ekranami LCD.
Oddziały Wojewódzkie NFZ, które od kwietnia br., mogą potwierdzać profil zaufany, są ważnym ogniwem w komunikacji z pacjentami i miejscem, w którym otrzymują oni profesjonalną pomoc podczas pierwszego logowania na swoje Internetowe Konto Pacjenta – wyjaśnia Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia.
Do dn. 23 sierpnia br. ponad 13.000 lekarzy z prawie 5.500 placówek leczniczych wystawiło blisko 5.5 mln e-recept. E-recepty otrzymało już ponad 1 milion pacjentów.
Zwiększyła się także dynamika ich wystawiania – z 2,6 tys. dziennie w styczniu do ponad 150 tys. w połowie sierpnia. Liczby te stale rosną, bo każdego dnia do platformy e-zdrowie (P1) dołączają kolejne podmioty, a lekarze, którzy korzystają z e-recepty potwierdzają, że ich wystawianie jest prostsze i krótsze niż tej tradycyjnej, a to przekłada się na oszczędność czasu i wygodę zarówno ich, jak i pacjentów.