Włoska kampania: „Piękno nie ma wieku, płodność – tak!”

by

22 września we Włoszech obchodzono po raz pierwszy Dzień Płodności. Celem tego dnia jest „promowanie zdrowego trybu życia i zachęcanie do tego, by nie zwlekać z decyzją o posiadaniu dzieci” – informuje Medycyna Praktyczna. Jednym z haseł kampanii na ten dzień były słowa: „Piękno nie ma wieku, płodność – tak!”.

 

Włochy są obecnie krajem, w którym wskaźnik dzietności wynosi 1,37, i zajmują one pod tym względem 208. miejsce w rankingu wszystkich 224 państw. Wskaźnik dzietności Włochów jest jednym z najniższych na całym świecie. Kampania i Dzień Płodności powstał w odpowiedzi na ten problem, jak również  na co raz większe kłopoty z płodnością.

 

Szefowa resortu zdrowia biorąc pod uwagę, że obecnie we Włoszech 700 tys. par bezskutecznie stara się o potomstwo, powiedziała, że zadaniem państwa jest „zapewnić młodzieży doskonały stan zdrowia i wiedzę”. Wskazała również na znaczenie prewencji w tym względzie, „by nie dopuścić do kryzysu rozrodczości w przyszłości”.

 

Kampania znalazła swoich przeciwników, wśród których byli tacy, którzy sprzeciwiali się hasłu akcji („Piękno nie ma wieku, płodność – tak!”) oraz jej wizerunkowi, który przedstawia kobietę trzymającą w dłoni klepsydrę z przesypującym się piaskiem. Ich zdaniem kampania wydała się być „zbyt natarczywa”.

 

Źródło: www.mp.pl  oraz www.genethique.org

You may also like

Facebook