6 stycznia Fundacja Mamy i Taty uruchomiła nową kampanię społeczną dedykowaną ojcostwu. „Chcemy zwrócić uwagę mężczyzn, iż najważniejszą rolą jaką podejmują, jest rola ojca. Rola ta bywa przez media przedstawiana w krzywym zwierciadle, przedstawia się ojców nieobecnych lub wysoce problematycznych” – mówią autorzy kampanii.
Kampania odnosi się do męskiego świata – pokazuje ojcostwo jako męską przygodę, walkę, jako rzeczywistość, która daje satysfakcję, napawa dumą i radością, a także czyni z chłopców prawdziwych mężczyzn. „Warto być ojcem – niezależnie od tego, jak bardzo nie czujemy się na to gotowi!” – tak brzmi przesłanie krótkiego filmu, który od kilku dni jest emitowany w polskiej telewizji.
Fundacja Mamy i Taty poparła swoją kampanię społeczną analizą zleconych badań, z którymi można zapoznać się w specjalnie przygotowanym przez raporcie. „Być ojcem. Być tatą. Zadanie, które przez wieku było naturalną rolą większości mężczyzn. Rola ta i związane z nią zachowania znacząco zmieniły się w ostatnich dwóch wiekach, a w ostatnich pięćdziesięciu latach uległy znaczącej erozji (…) Mamy nadzieję zachęcić mężczyzn do ojcostwa i przywrócić tej roli należną rangę w społeczeństwie” – podkreślają autorzy akcji.
Raport „Ojcowie 2017” można ściągnąć pod linkiem: www.fajniebyctata.pl/raport
Fundacja Mamy i Taty przeprowadziła do tej pory kampanie społeczne: Rozwód – przemyśl to!; dotyczącą wierności małżeńskiej: Miłość – lepiej na całe życie, posiadania dzieci: Im nas więcej tym weselej oraz najgłośniejszą kampanię społeczną ostatnich lat: Nie odkładaj macierzyństwa na potem.