Antyaborcyjny film hitem sprzedaży w USA

/Antyaborcyjny film hitem sprzedaży w USA

Antyaborcyjny film hitem sprzedaży w USA

Na przełomie marca i kwietnia „Unplanned” (Niezaplanowana) okazał się hitem kasowym w kinach, a teraz zajmuje pierwsze miejsce wśród filmów DVD sprzedawanych przez sklep Amazon.  Film opowiada prawdziwą historię Abby Johnson, dyrektorki kliniki aborcyjnej, która pod wpływem asystowania przy zabiegu zmieniła światopogląd.

„Unplanned” (Niezaplanowana) wszedł na ekrany amerykańskich kin 29 marca. W weekend otwarcia zarobił ponad 6 mln dolarów. Po 19 tygodniach wyświetlania w 1500 kinach w USA zarobił prawie 19 mln dolarów. W sierpniu film ukazał się w formie wideo. Sprzedano już ok. ćwierć miliona jego kopii. 

Film pokazywany jest też w kinach Kanady, Wielkiej Brytanii, Filipin oraz w krajach latynoamerykańskich. Planowana jest jego dystrybucja w Pakistanie, Australii i Meksyku. W listopadzie ma być wyświetlany także w polskich kinach.

Film oparty jest na bestsellerze „Abby Johnson Unplanned: The Dramatic True Story of a Former Planned Parenthood Leader” (Nieplanowana. Dramatyczna i prawdziwa historia byłej liderki Planned Parenthood).

Abby Johnson pracowała dla największej pro-aborcyjnej organizacji w USA, czyli Planned Parenthood (Planowane Rodzicielstwo). W 2009 r., gdy była dyrektorką jednej z klinik tej organizacji w Teksasie, asystowała przy zabiegu zabicia nienarodzonego dziecka, jako operatorka USG. Uświadomiła sobie wtedy, że zabijane w łonie matki dziecko czuje ból oraz próbuje walczyć z wymierzonymi w niego działaniami lekarzy. Po traumatycznym doświadczeniu zrezygnowała z pracy i założyła organizację „And Then There Were None” (ATTWN), by „pomóc innym odejść z przemysłu aborcyjnego”. Jej rezygnacja z pracy w Planned Parenthood stała się głośna w całym kraju.

 

Producentem „Unplanned” jest PureFlix, który stoi m.in. za znanymi – także w Polsce – „Dotnij nieba” oraz „Bóg nie umarł”. Twórcy filmu napotykali na wiele trudności zarówno podczas realizacji, jak i dystrybucji swojego dzieła. Problemem na przykład okazało się uzyskanie licencji na wykorzystanie muzyki, a później odmówienie przez kilka sieci telewizyjnych emisji reklam filmu. Stowarzyszenie klasyfikujące filmy przyznało mu status niebezpiecznego dla dzieci, czyli takiego, który mogą one oglądać wyłącznie w towarzystwie dorosłych, co równocześnie odbiło się na dystrybucji. Trzy dni po premierze Twitter zawiesił konto promujące „Unplanned”…

Mimo tych wszystkich trudności, film spotkał się z dużym zainteresowaniem i dzięki temu dystrybutorzy zdecydowali się wprowadzić go do kolejnych kilkuset kin.

 

Źródło: KAI
By | 2019-08-21T14:50:09+02:00 środa, 21 sierpnia 2019|Pro-Life, Wszystkie|

About the Author:

Facebook
Dołącz do nas  - będziesz otrzymywał aktualne informacje dotyczące akcji.

email marketing powered by FreshMail
 
Zapraszamy również do subskrybowania naszego Newslettera Bioetycznego!

email marketing powered by FreshMail