Mając na uwadze komfort osób o szczególnych potrzebach, Carrefour Polska rozszerza listę sklepów z tzw. cichymi godzinami, podczas których osoby mierzące się ze spektrum autyzmu lub nadwrażliwością sensoryczną będą mogły zrobić zakupy w specjalnych warunkach. Firma podjęła także decyzję o wprowadzeniu dla tej grupy osób pierwszeństwa obsługi przy kasach.
Szacuje się, że w Polsce ponad 30 tysięcy osób jest chorych na autyzm lub boryka się z nadwrażliwością sensoryczną. Spotykają się one z wieloma wyzwaniami codzienności, np. niepewnością grawitacyjną, lękiem przed upadkiem, lękiem wysokości, problemem z oceną odległości i przestrzeni czy nadwrażliwością na bodźce świetlne lub dźwiękowe.
Z myślą o tych osobach Carrefour rozszerza listę sklepów, w których codziennie rano, w godzinach od 9:00 do 10:00, obowiązywały będą specjalne warunki funkcjonowania. Na 60 minut przygaszone zostaną światła, wyłączona muzyka, przestaną być nadawane ogłoszenia i komunikaty głosowe, a także sieć zwolni tempo obsługi klientów przy kasach. Dodatkowo, firma zdecydowała o wprowadzeniu pierwszeństwa obsługi dla klientów z autyzmem.
– Carrefour Polska od wielu lat realizuje działania na rzecz osób o szczególnych potrzebach, w tym niepełnosprawnych i seniorów. Jako pierwsza sieć handlowa przystąpiliśmy także do ministerialnego programu Dostępność Plus, zainicjowanego w 2018 roku przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska. – Zniesienie barier i swobodny dostęp do komfortowych zakupów dla wszystkich klientów jest naszym priorytetem. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozszerzenie projektu „cichych godzin” na kolejne sklepy w różnych miastach i formatach. Dzięki temu zbierzemy niezbędne doświadczenia, aby udostępnić tą możliwość we wszystkich hiper- i supermarketach naszej sieci w Polsce – dodaje Kowalska.
Wprowadzenie cichych godzin to nie jedyne działania Carrefour Polska skierowane do osób o szczególnych potrzebach. Firma oferuje w swoich sklepach także inne rozwiązania zwiększające komfort i przyjemność z dokonywanych zakupów, takie jak m.in. usługę tłumacza języka migowego, umożliwienie robienia zakupów osobom poruszającym się z psami przewodnikami czy system znaczników TOTUPOINT, który wspomaga orientację przestrzenną i zwiększa poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i niedowidzących w Galerii Morena w Gdańsku. Firma proponuje również swoim klientom korzystanie z rabatów, które oferują Karta Seniora i Karta Dużej Rodziny, a także możliwość połączenia kart fizycznych z aplikacją „Mój Carrefour”, w której znajdą oni dodatkowe zniżki na zakupy.
Lista sklepów, w których obowiązują ciche godziny:
- Hipermarket Carrefour Bydgoszcz, ul. Skarżyńskiego 2
- Hipermarket Carrefour Chorzów, ul. Parkowa 20
- Hipermarket Carrefour Grudziądz, ul. Konarskiego 45
- Hipermarket Carrefour Jaworzno, ul. Wojska Polskiego 2D
- Hipermarket Carrefour Katowice, ul. Roździeńskiego 200
- Hipermarket Carrefour Krosno, ul. Krakowska 187
- Carrefour Market Opoczno, ul. Słowackiego 2
- Carrefour Market Opole, ul. Niemodlińska 21
- Carrefour Market Ostrowiec Świętokrzyski, ul. Iłżecka 85
- Hipermarket Carrefour Piła, ul. 14 Lutego 26
- Hipermarket Carrefour Poznań, ul. Solidarności 47
- Carrefour Market Rawa Mazowiecka, ul. Tomaszowska 8a
- Hipermarket Carrefour Sochaczew, ul. Warszawska 119
- Hipermarket Carrefour Stojadła, ul. Warszawska 61
- Carrefour Market Swarzędz, ul. Graniczna 61
- Hipermarket Carrefour Szczecin, ul. Wiosenna 32
- Hipermarket Carrefour Tomaszów Mazowiecki, ul. Jana Pawła II 22
- Hipermarket Carrefour Toruń, ul. Olsztyńska 8
- Carrefour BIO Warszawa, ul. Pełczyńskiego 5
- Hipermarket Carrefour Warszawa, ul. Wołoska 12
- Hipermarket Carrefour Zawada, ul. Dębowa 1
- Carrefour Market Żyrardów, ul. 1 Maja 43
Wśród sieci handlowych, które wprowadziły w swoich placówkach ciche godziny są także Aldi, Stokrotka, Auchan.
Źródło: carrefour.pl