„Piękno jest w każdym z nas” – kampania na rzecz osób z zespołem Downa

by FUNDACJA JZN
Celem kampanii „Piękno jest w każdym z nas” jest przybliżenie społeczeństwu osób z zespołem Downa. – Pokażemy ich emocje, pokażemy, że chcą mieć prawo do marzeń, do przyjaźni, do tego, żeby myśleć o sobie dobrze. Chcemy, żeby osoby z zespołem Downa były wśród nas, a nie obok. – przekonują twórcy kampanii.

Inicjatywa została powołana przez Fundację Ja też, Macieja Soczewińskiego oraz Olgę Komorowską. Pomysłodawcą kampanii jest właściciel salonu fryzjerskiego Maciej Soczewiński. Przez kilka lat mieszkał w Anglii. Po powrocie do Polski stwierdził ze zdziwieniem, że w naszej przestrzeni publicznej nie widać osób z zespołem Downa.

„Zobacz, na co mnie stać”, „Ja też sięgam gwiazd” – to słowa piosenki, która jest tłem dla filmu kampanii. Twórcami tekstu i muzyki tego utworu są rodzice dziewczynki z zespołem Downa: Jakub i Żaneta Proma. Śpiewa Żaneta Proma razem z Arturem Gadowskim z zespołu Ira. Główną bohaterką filmu jest Agata Komorowska, która jest twarzą całej kampanii. Poza filmem na kampanię składają się zdjęcia dziewczyny z zespołem Downa i jej przyjaciółki oraz wiersz autorstwa Michała Matejczuka.

Każdy może włączyć się w akcję. Wystarczy zrobić sobie zdjęcie z kartką z nazwą kampanii, wstawić ją do sieci i dodać hasztag #pieknojestwkazdymznas oraz link do strony Fundacji Ja Też, która działa intensywnie na rzecz rozwoju i stwarzania większych możliwości funkcjonowania osób z zespołem Downa.

Olga Komorowska zapowiada, że w lutym 2020 roku planowany jest drugi etap kampanii.

Źródło: zdrowie.trojmiasto.pl, jatez.org.p

You may also like

Facebook