Dziecięcy telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka rozszerza swoją funkcjonalność. Wkrótce będzie dostępny przez całą dobę. Infolinia skierowana jest do dzieci i młodzieży, które mają problem i nie wiedzą, do kogo się z nim zwrócić. Często telefonują także dorośli, którzy zgłaszają problem nieletnich.
Pod numerem 800 12 12 12 dyżurują osoby z wykształceniem psychologicznym, pedagogicznym oraz prawniczym.
Pracownicy Biura Rzecznika Praw Dziecka są dostępni od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.15 do 20.00.
Rzecznik Praw Dziecka, Mikołaj Pawlak, zwrócił uwagę na antenie Radia Maryja, że wkrótce infolinia będzie czynna non stop. [czytaj więcej]
– Mam nadzieję, że z końcem listopada będzie dostępny całą dobę. Szykujemy także spoty, żeby dzieci miały informacje o tym, że jest pomoc, można się gdzieś wygadać, powiedzieć o problemach swoich czy kolegi, który się obawia. Dziecięcy telefon zaufania jest dostępny dla każdego – powiedział Mikołaj Pawlak.
Wiele spraw zgłoszonych telefonicznie prowadzonych jest dalej przez Rzecznika Praw Dziecka. Podejmowane są również natychmiastowe, doraźne interwencje we współpracy z wieloma instytucjami.