Osoby z autyzmem obsługiwane w sklepach Carrefour poza kolejnością

by FUNDACJA JZN

Mając na uwadze komfort osób o szczególnych potrzebach, Carrefour Polska rozszerza listę sklepów z tzw. cichymi godzinami, podczas których osoby mierzące się ze spektrum autyzmu lub nadwrażliwością sensoryczną będą mogły zrobić zakupy w specjalnych warunkach. Firma podjęła także decyzję o wprowadzeniu dla tej grupy osób pierwszeństwa obsługi przy kasach.

Szacuje się, że w Polsce ponad 30 tysięcy osób jest chorych na autyzm lub boryka się z nadwrażliwością sensoryczną. Spotykają się one z wieloma wyzwaniami codzienności, np. niepewnością grawitacyjną, lękiem przed upadkiem, lękiem wysokości, problemem z oceną odległości i przestrzeni czy nadwrażliwością na bodźce świetlne lub dźwiękowe.

Z myślą o tych osobach Carrefour rozszerza listę sklepów, w których codziennie rano, w godzinach od 9:00 do 10:00, obowiązywały będą specjalne warunki funkcjonowania. Na 60 minut przygaszone zostaną światła, wyłączona muzyka, przestaną być nadawane ogłoszenia i komunikaty głosowe, a także sieć zwolni tempo obsługi klientów przy kasach. Dodatkowo, firma zdecydowała o wprowadzeniu pierwszeństwa obsługi dla klientów z autyzmem.

Carrefour Polska od wielu lat realizuje działania na rzecz osób o szczególnych potrzebach, w tym niepełnosprawnych i seniorów. Jako pierwsza sieć handlowa przystąpiliśmy także do ministerialnego programu Dostępność Plus, zainicjowanego w 2018 roku przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska. – Zniesienie barier i swobodny dostęp do komfortowych zakupów dla wszystkich klientów jest naszym priorytetem. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozszerzenie projektu „cichych godzin” na kolejne sklepy w różnych miastach i formatach. Dzięki temu zbierzemy niezbędne doświadczenia, aby udostępnić tą możliwość we wszystkich hiper- i supermarketach naszej sieci w Polsce – dodaje Kowalska.

Wprowadzenie cichych godzin to nie jedyne działania Carrefour Polska skierowane do  osób o szczególnych potrzebach. Firma oferuje w swoich sklepach także inne rozwiązania zwiększające komfort i przyjemność z dokonywanych zakupów, takie jak m.in. usługę tłumacza języka migowego, umożliwienie robienia zakupów osobom poruszającym się z psami przewodnikami czy system znaczników TOTUPOINT, który wspomaga orientację przestrzenną i zwiększa poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i niedowidzących w Galerii Morena w Gdańsku. Firma proponuje również swoim klientom korzystanie z rabatów, które oferują Karta Seniora i Karta Dużej Rodziny, a także możliwość połączenia kart fizycznych z aplikacją „Mój Carrefour”, w której znajdą oni dodatkowe zniżki na zakupy.

Lista sklepów, w których obowiązują ciche godziny:

  1. Hipermarket Carrefour Bydgoszcz, ul. Skarżyńskiego 2
  2. Hipermarket Carrefour Chorzów, ul. Parkowa 20
  3. Hipermarket Carrefour Grudziądz, ul. Konarskiego 45
  4. Hipermarket Carrefour Jaworzno, ul. Wojska Polskiego 2D
  5. Hipermarket Carrefour Katowice, ul. Roździeńskiego 200
  6. Hipermarket Carrefour Krosno, ul. Krakowska 187
  7. Carrefour Market Opoczno, ul. Słowackiego 2
  8. Carrefour Market Opole, ul. Niemodlińska 21
  9. Carrefour Market Ostrowiec Świętokrzyski, ul. Iłżecka 85
  10. Hipermarket Carrefour Piła, ul. 14 Lutego 26
  11. Hipermarket Carrefour Poznań, ul. Solidarności 47
  12. Carrefour Market Rawa Mazowiecka, ul. Tomaszowska 8a
  13. Hipermarket Carrefour Sochaczew, ul. Warszawska 119
  14. Hipermarket Carrefour Stojadła, ul. Warszawska 61
  15. Carrefour Market Swarzędz, ul. Graniczna 61
  16. Hipermarket Carrefour Szczecin, ul. Wiosenna 32
  17. Hipermarket Carrefour Tomaszów Mazowiecki, ul. Jana Pawła II 22
  18. Hipermarket Carrefour Toruń, ul. Olsztyńska 8
  19. Carrefour BIO Warszawa, ul. Pełczyńskiego 5
  20. Hipermarket Carrefour Warszawa, ul. Wołoska 12
  21. Hipermarket Carrefour Zawada, ul. Dębowa 1
  22. Carrefour Market Żyrardów, ul. 1 Maja 43

Wśród sieci handlowych, które wprowadziły w swoich placówkach ciche godziny są także Aldi, Stokrotka, Auchan.

Źródło: carrefour.pl

 

You may also like

Facebook