Antykoncepcja może zwiększać ryzyko napadów padaczkowych

/Antykoncepcja może zwiększać ryzyko napadów padaczkowych

Antykoncepcja może zwiększać ryzyko napadów padaczkowych

Naukowcy z Texas A&M Health Science Center (USA) na łamach czasopisma Epilepsy Research poinformowali, że doustne środki antykoncepcyjne, które zawierają  etynyloestradiol, mogą szkodzić kobietom chorującym na padaczkę. To kolejne doniesienia naukowe na temat negatywnego wpływu stosowania antykoncepcji hormonalnej na zdrowie kobiety.

 

Syntetyczny estrogen – etynyloestradiol, jest podstawowym składnikiem wielu tabletek antykoncepcyjnych – to właśnie on według naukowców jest odpowiedzialny za zwiększenie częstotliwości niekontrolowanych napadów padaczkowych u kobiet cierpiących na epilepsję.

 

„Byliśmy zainspirowani wynikami wcześniejszych badań, które wykazywały, że kobiety stosujące antykoncepcję hormonalną doświadczają 4,5 razy więcej napadów padaczkowych niż kobiety nieprzyjmujące doustnych środków antykoncepcyjnych” – tłumaczy prof. Doodipala Samba Reddy. „Już od pewnego czasu podejrzewaliśmy, że środki hormonalne zwiększają prawdopodobieństwo napadów u kobiet z epilepsją, ale teraz wiemy, który składnik stanowi największy problem”.

 

Źródło: www.mp.pl

By | 2016-04-06T08:33:30+02:00 środa, 06 kwietnia 2016|Bioetyka, Wszystkie|

About the Author:

Facebook
Dołącz do nas  - będziesz otrzymywał aktualne informacje dotyczące akcji.

email marketing powered by FreshMail
 
Zapraszamy również do subskrybowania naszego Newslettera Bioetycznego!

email marketing powered by FreshMail