Każdego roku Gerber organizuje konkurs na „nową twarz” Gerbera. Wybrane dziecko przez 12 miesięcy reprezentuje markę między innymi w reklamach telewizyjnych. W tym roku spośród 140 000 zgłoszeń został wybrany roczny chłopiec z zespołem Downa – Lucas Warren.
Tradycja związana z wizerunkiem dziecka jako logotypu marki Gerber rozpoczęła się w 1928 roku, kiedy to firma zaprosiła ludzi do nadsyłania portretów swoich maluszków. Zwycięskie zdjęcie nadesłane przez Dorothy Hope Smith do dziś jest rozpoznawalnym znakiem firmy. Wznowienie konkursu miało miejsce w 2010 roku.
W tym roku po raz pierwszy firma wybrała dziecko z zespołem Downa – jest nim 18-miesięczny Lucas Warren. Zdaniem firmy Gerber wybór Lucasa na „twarz Gerbera” z aż 140 000 zgłoszeń może pomóc w społecznej akceptacji osób niepełnosprawnych.
Rodzice Lucasa, Cortney i Jason Warren, przyznali, że nie spodziewali się wygranej. Rodzice wierzą, że dzięki niej będą mogli pomóc innym rodzinom wychowującym dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnościami i pokazać, że każdy w równym stopniu zasługuje na miłość i szacunek. „Mamy nadzieję, że nasz przykład zapali małe światełko dla społeczności osób ze specjalnymi potrzebami i pomoże im być akceptowanymi, nie wykluczanymi. Oni mają potencjał, żeby zmienić świat – dokładnie tak jak wszyscy inni” – mówią rodzice Lucasa. Otrzymaną wygraną w wysokości 50 tysięcy dolarów rodzice zamierzają przeznaczyć na edukację synka.
https://twitter.com/1Ragata/status/961330121452945408
https://twitter.com/1Ragata/status/961515592225353730
Źródło: www.bbc.com, pl.aleteia.org