Podjęła wyzwanie w internecie i zmarła. Dziewczynka miała 10 lat

/Podjęła wyzwanie w internecie i zmarła. Dziewczynka miała 10 lat

Podjęła wyzwanie w internecie i zmarła. Dziewczynka miała 10 lat

Władze we Włoszech czasowo ograniczyły dostęp do popularnej aplikacji TikTok. Stało się to po tragicznej śmierci 10-letniej dziewczynki, która udusiła się, biorąc udział w wyzwaniu rozpowszechnionym przez serwis.

10-latka pochodząca z Palermo wzięła udział w wyzwaniu pod nazwą “blackout challenge” na TikToku.  Zadanie polegało na tym, by użytkownicy zrobili nagranie w momencie, gdy podduszają się do utraty świadomości. Dziewczynka wzięła udział w wyzwaniu, dusząc się paskiem. Doszło do zatrzymania akcji serca, dziecka nie udało się uratować. Znalazła ją 5-letnia siostra.

W świetle regulaminu TikToka 10-latka w ogóle nie mogła korzystać z platformy, bowiem konto mogą zakładać osoby od 13. roku życia.

Jednak sprawa tak mocno wstrząsnęła włoską opinią publiczną, że spowodowała szybką reakcję krajowych władz. Decyzją krajowego urzędu ochrony danych postanowiono do 15 lutego zablokować dostęp do serwisu dla użytkowników, których wieku nie można zweryfikować. Do tego czasu platforma musi wprowadzić skuteczne mechanizmy weryfikacji wieku użytkowników. Chodzi o to, by ograniczyć dostęp do platformy dla dzieci poniżej 13. lat.

Wobec TikToka skierowano również oskarżenie o to, że niedostatecznie dba o bezpieczeństwo użytkowników i weryfikację wieku członków społeczności, teraz aplikacja będzie miała zaostrzone zasady użytkowania dla osób poniżej 15 roku życia.

TikTok to chińska aplikacja umożliwiająca dzielenie się krótkimi filmami wideo, która zyskała wielką popularność wśród młodych ludzi na świecie. Została globalnie ściągnięty ponad 2 mld razy, zaś w dobie pandemii koronawirusa i domowej izolacji użytkowników przybyły 623 mln instalacji.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

 

By | 2021-01-27T06:53:20+01:00 środa, 27 stycznia 2021|Pro-Life, Wszystkie|

About the Author:

Facebook
Dołącz do nas  - będziesz otrzymywał aktualne informacje dotyczące akcji.

email marketing powered by FreshMail
 
Zapraszamy również do subskrybowania naszego Newslettera Bioetycznego!

email marketing powered by FreshMail