Sieć sklepów Lidl wpadł na ciekawy pomysł – postanowiła wyjść naprzeciw potrzebom osób z autyzmem i ogłosiła „ciche wieczory” dla klientów z tym zaburzeniem.
„Od 2 kwietnia we wszystkich 194 sklepach w Irlandii w każdy wtorek w godzinach od 18 do 20 będą odbywały się ciche wieczory. Pomysł przeszedł w ubiegłym roku fazę pilotażu w kilku irlandzkich sklepach Lidla i spotkał się z ciepłym przyjęciem wśród klientów, dlatego postanowiono o rozszerzeniu akcji” – donosi portal Deon.
Akcja będzie polegać między innymi na zredukowaniu oświetlenia, braku muzyki, obniżonym dźwięku przy kasach, a także możliwości wprowadzenia psa przewodnika. Klienci mają również na wejściu otrzymywać specjalne mapki ze wskazówkami co do lokalizacji poszczególnych produktów.
O wprowadzenie „cichych wieczorów” do polskich sklepów zaapelowali niektórzy blogerzy:
https://www.facebook.com/nieperfekcyjnamama/posts/1258528294280478
W poniedziałek 2 kwietnia na całym świecie obchodzony był Światowy Dzień Autyzmu. Cały kwiecień jest miesiącem zwiększania świadomości społeczeństwa na temat tej choroby.
Źródło: www.deon.pl